- Verebilmek için sahip,adayabilmek için özgür olmak gerek.
!!! - Fakat anne sevgisi öyle değildir. O kazanılmış değil, verilmiş bir sevgidir. O sevgide kayıt ve şart yoktur, baba gibi bir takım beklentileri sevgisine temel yapmaz. Eğer bir takım şartlar ileri sürmüşse, bu şartlar babada olduğu gibi "atalık" hesapları yüzünden değil, tamamen onun iyiliğine olacağını sandığı içindir. Babada "ben" ağır basarken anada "o" ağır basar.
- Bu tür dikey ilişkilerin geçerli olduğu bir toplumda "kendisi olan" örnek insanlar "sıradan insan" muamelesi görerek küçümsenirler. Çünkü onların "efsanesi" yoktur. Onlar ne denli örnek, bilgili, liyakatli olurlarsa olsunlar, mahsusun baştacı edilip makulün dışlandığı ve hor görüldüğü böyle bir "piyasada" talep oluşturamazlar. Dolayısıyla efsane, rakipsiz olma vasfını sürdürür.
- Peygamberleriyle ilişkisi makul, insani ve içkin bir zeminden mahsus lahuti ve aşkın bir zemine kayan insanlar, peygamberlerin varisleri olarak görmek istediği alimler, arifler ve tüm öncü şahsiyetlerle olan ilişkilerinde de aynı tasavvura dayanmaktadırlar. Peygamberlerini efsaneleştiren bir mümini, aynı efsaneleştirme ameliyesini sevdiği bir alim, bir arif ya da bir kanaat önderi için uygulamaya koymaktan ne alıkoyabilir ki? Etrafımıza baktığımızda, bunun, sayısız örneklerini görebiliriz. Eğer bir cemaate mensupsa cemaat önderini, hatta mensubu olduğu bir siyasal hareketin liderini, makulün değil mahsusun alanına taşıyacak ve onunla olan ilişkisini de yatay ilişki'den dikey ilişki'ye taşıyacaktır.
- Hayatın elemleri ve çilelerine karşı dayanıklı olunuz. Unutmayınız ki ''irade/hilafet'' emanetini dağlar, yerler ve gökler reddederken insan kabul etmiştir. O halde ''sen değil dağlar sallansın.''
- Kişiye özgüvenini inandığı değerler verir.
- Hz. Peygamberi aşırı yücelterek bilmeden hayattan dışlayanların ezici çoğunluğu, gerçektende onu seven ve sevgisini nasıl ispat edeceğini bilemeyen kimselerdir.
- İslam, dünyada barışı/ silm'i ve ahirette ebedi kurtuluşu/selameti sağlamak için, Allah' a kayıtsız şartsız teslimiyet yoludur.
- Allah'a kul olmak , tutkusuna kul olmayı reddetmektir.
- Vahiy , insandan Allah'a yükselen duanın , Allah'tan insana inen daimi karşılığıdır.